Mielen rauhaa.

Mitä mielen hyvinvointi on sulle? 


Mielenterveys on asia, josta puhutaan yleensä ihan liian vähän. Pikku hiljaa mielenterveys alkaa saada yhteiskunnassa paikkansa sekä se ei ole enää sellainen tabu kuin vaikka 10 vuotta sitten. Tänä päivänä artistit ja somepersoonat nostavat aiheen tietyin väliajoin tapetille sekä tuovat mukanaan kansalle myös faktaa asian tiimoilta. 

Tänä päivänä meijän yhteyskunnassa myös avun saaminen on puhuttava asia. Saadaanko tänä päivänä riittävän nopeasti apua? 
Mistä sitä apua ees saadaan? 
Onko sulla tietoa mistä sä saat omalla paikkakunnallasia mielenterveyteen apuja?


Nuorten mietteitä mielen hyvinvoinnista ja siitä mitä se on;

"On semmonen rauhallinen olo"

"Kokonaisvaltainen hyvinvointi"

"Kokemus omasta itsestään / itsensä hyväksyminen"


"All Good Everything"

"Mielen rauhaa"

"Mielekästä tekemistä"

"On kavereita, joille kertoa murheet"

"Tuntuu välillä, että vois olla jopa tylsää, ettei olis kiire"


Mulle mielen hyvinvointi tarkoittaa tasapainosta elämää, joka osa-alueella elämässä. Olen terve, nukun hyvin, jaksan, syön hyvin, nään kavereita, voin nauraa ja voin itkeä, olen onnellinen ja olen tyytyväinen itseeni kuin elämääni sillä hetkellä. 

Mulla on myös motto, jos elämä ei ole sitä mitä sen haluaisit olevan, sen eteen pitää tehdä töitä ja tehdä siitä elämästä sellaista, että sitä on hyvä elää. Kukaan ei tee sinun puolestasi mitään, itse pitää töitä olla valmis tekemään asioiden eteen. 

Kommentoi alas mitä ajatuksia mielen hyvinvointi merkkaa sulle ja mitä se sun mielestä on?


Energista loppuviikkoa!

Saara

ps. Käy kurkkaa tää video -> KLIK!

Kommentit